25 kwietnia 2024

Kampanie reklamowe na billboardach

Nieustanną popularnością cieszą się reklamy zewnętrzne billboardowe. Taki nośnik przekazu reklamowego na wiele zalet. Kampanie reklamowe na billboardach zapewniają dużą oglądalność .Billboard umieszczony w ruchliwym miejscu, każdego dnia mijany przez wielu przechodniów. Duże kompozycje reklamowe przyciągają uwagę pieszych i przechodnich. Zasięg takiej reklamy wykorzystywany jest często przez hipermarkety, które prezentują swoje promocje. Taka forma reklama widoczna jest w odległości około 100 m, przez zauważalna jest nawet przez osoby mało spostrzegawcze. Ciągła eksponuje prędzej czy później utkwi w pamięci każdego. Kampanie reklamowe na billboardach wyróżniają dość  niewielki koszty. W przypadku posiadania własnej działko, wydatki są jeszcze niższe. W odróżnienie do reklamy internetowej czy telewizyjnej, reklama billboardowa jest mniej nachalna.  Tak reklama nie narzuca się konsumentom, jednak jest widoczna w danej przestrzeni.  Prosty i jasny przekaz nie zakłóca odbiorcy przez konsumentów danej marki, przez co ludzie nie czują się osaczenie tak w przypadku reklam w telewizji.  W przypadku zmiany koncepcji kampanii reklamowej wystarczy ponownie okleić bilbord lub zmienić jego lokalizacje. Podstawowym czynnikiem wpływającym na cenę reklamy zewnętrznej jest jej lokalizacja. Najdroższe są reklamy ulokowane w strategicznych miejscach w mieście lub w pobliżu autostrady czy innej ruchliwej trasy. Innym elementem wpływającym na cenę  kampanii outdoorowej jest czas jest ekspozycji.  Jednak bilboardy mają swoich przeciwników, którzy uważają, że wpływają one negatywnie na środowisko, niezgodne z ekologią.