24 września 2021

Jaką rolę odgrywa wizytówka firmowa w Google?

Firma Google daje dziś ogromne możliwości, jeśli chodzi o promowanie własnej działalności gospodarczej. Jest to przede wszystkim wyszukiwarka, w której można pozycjonować własną stronę internetową, czy prowadzić kampanie reklamowe w Google Ads. Z drugiej strony są jeszcze usługi, które poniekąd związane są również z wyszukiwarką. Są to Google Maps i Google Moja Firma. Wizytówki firmowe są niekiedy trochę bagatelizowane przez firmy, niewiedzące jak wykorzystać ich potencjał. Dlaczego warto mieć taką wizytówkę i jak ważna jest odpowiednia optymalizacja Google Moja Firma?

Co umożliwia usługa w Google Moja Firma?

Wizytówka firmowa w usłudze, stworzonej przez firmę Google to kolejny sposób na zaprezentowanie swojej firmy z dobrej strony. Po pierwsze, każdy tworzący własną wizytówkę w tej usłudze będzie miał okazję otrzymać własną pinezkę z lokalizacją, umiejscowioną w mapach Google. Kolejno w wizytówce może zawrzeć już istotne informacje, które mogą się przysłużyć Internautom. Są to np. godziny otwarcia firmy, jej lokalizacja, adres prowadzący do strony internetowej, dane teleadresowe, pozwalające na kontakt, opisy usług, czy produktów, zdjęcia produktowe. Co ważne, wizytówka ta pojawiać może się na określone słowa kluczowe w wyszukiwarce, ważna jest zatem optymalizacja Google Moja Firma, tak, by miała duże szanse się tam pojawić. W miejscu tym umiejscawiają swoje opinie użytkownicy, którzy mieli okazję skorzystać z usług, czy produktów danej firmy. Dla przyszłych potencjalnych klientów zastane tam opinie mogą być cenną wskazówką i informacją na temat samego przedsiębiorstwa.